Diensten

RAADPLEEG ONZE DIENSTEN !

1. PALLETVERVOER

Dienst die inhoudt dat uw pallets worden afgehaald en binnen de 24 uur worden geleverd op een bestemming in België, het Groothertogdom Luxemburg of Nederland.

U kunt bovendien de status van uw leveringen op de voet volgen door aan te loggen op ons Track & Trace systeem (clitran link).

Het tarief voor palletvervoer wordt berekend op basis van europallets (andere formaten zijn ook mogelijk, prijzen aangepast aan UW goederen).

Onze tarieven zijn degressief: hoe hoger het aantal pallets, hoe lager de prijs.

 

2. PAKKET VERVOER

Dienst die inhoudt dat uw pakketten (colli) worden afgehaald en binnen de 24 uur worden geleverd op een bestemming in België, het Groothertogdom Luxemburg of Nederland.

U kunt bovendien de status van uw leveringen op de voet volgen door aan te loggen op ons Track & Trace systeem (clitran link).

Het tarief voor pakketvervoer wordt berekend op basis van het gewicht en/of volume van de pakketten (prijzen aangepast aan UW goederen).

 

3. LOGISTIEK (opslagruimte & geïntegreerde logistiek vanuit Brussel en over heel België)

We beschikken over alle nodige infrastructuur voor de opslag en logistieke behandeling van uw goederen vanuit Brussel:

We beschikken over een opslagruimte van 6.000 m2 die uitgerust is met genummerde stockplaatsen om uw goederen optimaal te stockeren.

Alle inkomende zendingen worden bij aankomst in ons geïnformatiseerd opslagsysteem verwerkt en herkenbaar gemaakt aan de hand van een unieke barcode. Deze barcode wordt aan een specifieke stockplaats gelinkt. Alles wat met dit pallet of pakket gebeurt, wordt nauwkeurig en in real-time bijgehouden in ons systeem. Alle gegevens kunnen worden via ons stockprogramma (dat ook toegankelijk is voor onze klanten) worden opgevraagd.

Werken met dit systeem houdt tal van voordelen in:

1 • Unieke barcode per pallet (geen twee pallets/pakketten met hetzelfde nummer).
2 • Het receptioneren en rondhalen (picking) gebeurt a.h.v. scans (barcodes), wat het risico op fouten aanzienlijk verkleint.
3 • Online raadpleging en webmail (zodat u alles van A tot Z kunt opvolgen).
4 • Optimalisatie van de routes en de plaatsing in het magazijn en in de rekken (geen lege vakken bij het vullen van het magazijn).
5 • Alles wordt nauwkeurig en in real-time bijhouden.
6 • Controle van de voorraad en/of inventaris, overzichtelijke lijsten op basis van referentienummer, partijnummer, lotnummer, vervaldatum (op vraag van de klant).

Onze dienst omvat:

• de controle, etikettering en opslag van uw pallets en/of pakketten
• het receptioneren van de goederen
• het rondhalen van bestellingen
• de etikettering en verpakking van uw goederen
• het opstellen van de nodige transportdocumenten (verzendnota)

Onze site is vlot bereikbaar via de Ring van Brussel (op 1400 m van de Ring).

We beschikken over 7 los- en laadkades waarvan 2 voorzien zijn van een helling voor kleinere voertuigen.

Onze opslagruimtes zijn beveiligd met een erkend alarm dat in verbinding staat met een telefonische permanentie en verschillende toezichtscamera’s. Uw goederen zijn uiteraard ook verzekerd tegen de nodige risico’s.

Onze opslagruimtes zijn elke werkdag toegankelijk van 9u00 tot 12u30 en van 13u30 tot 18u00. Eventuele afwijkingen van deze uren zijn mogelijk (na onderling overleg).

 

4. ERKEND HOUDER VAN BELASTINGENTREPOT (accijns formaliteiten vanuit Brussel)

Sommige producten (zoals alcoholische dranken, wijnen, water en soda’s) vallen onder de accijnswetgeving. Transports Michot werd door de Belgische Staat gemachtigd om als erkend belastingentrepot actief te zijn. Dit houdt in dat we op uw vraag uw goederen onder SCHORSING VAN ACCIJNZEN mogen stockeren en beheren. Accijnzen worden echter betaald als u met de goederen werkt.

We doen import/export van uw goederen, slaan ze op in geschikte ruimten (aangepaste ruimte voor wijnen) en zorgen voor de administratieve en fiscale afhandeling en levering van uw goederen.

 

5. EXPRESSVERVOER OF SPOEDDIENST

We beschikken over een ruim en gevarieerd wagenpark, zodat wij het voertuig specifiek kunnen afstemmen op uw noden.

Afhaling en levering binnen de 3 uren over heel België en het Groothertogdom Luxemburg.

• Wagen: max 50 kg – 1/2 M³
• Bestelwagen: max 500 kg -2.5 M³
• Camionnette: max 1000 kg – 11 M³
• Vrachtwagen: max 10 ton – 40 M³
• Oplegger: max 25 ton – 80 M³

Onze prijzen worden op het ogenblik zelf en in samenspraak met u berekend, met echter wel een gegarandeerde basisprijs (forfait).

 

6. INTERNATIONAAL VERVOER

We werken nauw samen met andere vervoersbedrijven om uw goederen vlot ter bestemming te krijgen over de hele wereld en dit aan de beste prijzen.